הבלוג

ט' באב שייך לכולם או רק לאיזו קבוצה קטנה?

רואים אנחנו מזה עשרות שנים כאשר מגיעה תקופת בין המצרים אותם שלושה שבועות עד ט' באב, אמנם כולם מדברים על חורבן הבית , אבל מעבר לאיזה קומץ קטן של אוכלוסייה שצמים ומתפללים על האירועים שקשורים לאותו חורבן בית המקדש אף אחד באמת לא מתייחס לזה בצורה יותר מידיי רצינית. 

הקורונה עצרה את ההתפתחות האגואיסטית של העולם

יש כאלה שזה משפיע עליהם מכיוונים כאלה שבאותו יום הילד לא יכול ללכת לקייטנה ואחרים שבאותו יום לא הולכים לעבודה כי יש יום בחירה ואו חופשה , עכשיו זה פחות רלוונטי מכיוון  שחלקנו  כבר עובדים מהבית . 

מה בעצם מסמל לנו אותו חורבן ?  אז זהו שהוא מסמל שנפלנו לשנאת חינם, כדי להבין זאת אז נספר  שבתקופת בית המקדש הראשון והשני העם כולו התנהג בצורה של ואהבת לרעך כמוך , זו הייתה צורת החיים שהתבטאה באותה עת בזה שהיחס לזולת יותר חשוב מלמלא את עצמי או מה שנקרא היום בתקופתנו אגואיזם . 

אותו עניין של ואהבת לרעך כמוך או קירבה וקשרים טובים בין בני אדם נשבר ואלה הסיבות לחורבן בית המקדש הראשון וכמובן גם לחורבן בית המקדש השני , לא מדובר פה באיזה מבנה שמורכב מלבנים וכל מיני חומות שנפלו , אלא מדובר בשבירה של קשר בין בני אדם ממצב של אהבה התהפך לשנאה .

ואותו אגואיזם מתבטא בזה שבעשרות השנים האחרונות אנו חווים התפרצות גדולה מאוד של אגו שמשפיע על כל תחומי החיים שלנו,  העובדה שאנחנו עושים שימוש ברצונות שלנו כדי לנצל את הזולת ולחיות על חשבונו הגיעו לשיאים .

 אותו רצון ליהנות או אגו מכתיב לנו בימים אלו צורת חיים מעוותת לחלוטין שבה אני כל הזמן רץ אחרי הזנב ורוצה למלאות את עצמי ולקנות דברים חדשים , ואז רואה אצל השכן מוצר חדש כזה או אחר ורץ שוב לקנות והעניין הוא שאני לא באמת צריך אלא שהסביבה משפיעה על האדם .

 מה שעצר אותנו פתאום מבלי לשאול לדעתנו זו המגיפה שהתפרצה בכול העולם , והיא זו שבלמה ועצרה את אותה ההתפתחות  אגואיסטית של העולם , ושלחה אותנו להתרחק אחד מהשני מתוך כוונה שאנחנו נלמד איך מתנהגים  יפה אחד כלפי השני,  ונלמד לאהוב אחד את השני ולתת יחס טוב אחד לשני וזה בעצם עניין השבירה , כך שהוא נוגע לכול אחד מיושבי כדור הארץ .