הבלוג

התחדשות עירונית רמת גן

אחת הדרכים השכיחות בעולם הבנייה בכל הקשור לחיזוק תשתיות ומבנים, היא לא אחרת מאשר התחדשות עירונית שהומצאה על ידי האנגלים לא הרבה אחרי המהפכה התעשייתית. התחדשות העירונית מלווה גם את תושבי ישראל אמנם לא מאז המהפכה התעשייתית, אבל עם תחילת שנות השבעים של המאה הקודמת היא תפסה מקום בכל הקשור לחידוש תשתיות וחיזוק מבנים ישנים. אחת הערים שמראה על לא מעט פרויקטים יצירתיים בזכות ההתחדשות העירונית, היא כמובן העיר רמת גן. העיר שנמצאת בסביבתה של אחת הערים המרכזיות בישראל מושכת אליה ביקוש לא קטן ביחס לשכנתה הגדולה, ועם הביקוש מגיע גם החידוש.

הפרויקטים המובילים

העיר רמת גן מחברת בין כמה עולמות שונים במדינת ישראל, החל מהעולם החרדי המצטופף בקרבה ועד לעולם היהלומים הפיננסיים וההשקעות לאומיות. אך מלבד כל אלו העיר הולכת ומפתחת, מציעה מקומות לימוד, אזורי עבודה רבים וחיי לילה שרק הולכים ונמתחים לשעות הלילה המאוחרות. אך בכדי להכיר מקרוב לא רק את כל אלו, הנה כמה פרויקטים מובילים התחום התחדשות עירונית בעיר רמת גן.

  • רות 13
    הפרויקט שנבנה במסגרת "הריסה ובניה" ממוקם באזור ירוק של העיר רמת גן, בשכונת החרוזים הצופה אל גבעת נפוליאון ונחל איילון. בפרויקט שמובילה "אשדר" ניתן לרכוש דירות 4, 5 חדרים ודירות פנטהאוז וגן מרהיבות עם שקט שכמוהו לא תמצאו בשום פינה בעיר. מחיר דירות ארבעה חדרים עומד כיום על כ3.8 ומתוך עשר קומות של שלווה, כל אחד יכול למצוא שלווה.
  • בית הגפן חרות 22
    הפרויקט שעודנו נמצא בשלב היתרי בניה מתוכנן לאכלוס במאי של שנת 2024, הוא כולל בניין בן 8 קומות ו38 דירות חדשות וכמובן את אחד המיקומים שכבר נבחרו בעבר לאחת מעשרות השכונות הטובות הלא היא שכונת הגפן. אל המיקום המעולה לצד פארק הירקון מתווספת חנייה פרטית, חדר עגלות, חדרי אופניים ואפילו הטענה חשמלית. את הפרויקט מובילים "קרניסקי-גוטליב בע"מ". וכמובן התחדשות עירונית רמת גן פרויקטים של אברהמי.

רמת גן במספרים

העיר רמת גן נחשבת לעיר די פעילה בכל הקשור להתחדשות עירונית, כאשר משנת 2005 ועד לשנת 2020 ניתנו כ171 היתרי בנייה עבור פרויקטים לחיזוק-עיבוי ועוד כ355 פרויקטים של התחדשות עירונית הכוללים קרוב לעשרת אלפים יחידות דיור חדשות.