הבלוג

היתרונות של שתלים דנטליים קצרים

טיפולי שיניים יכולים להיות דבר ארוך ומורכב, אליהם מצטרפים גורמים שונים כמו מחלות חניכיים או מחסור של עצם באזור בו תצטרכו השתלה. כל אלו יחד יכולים לייצור בעייתיות בטיפול האזור שחווה עקירה או מצריך טיפול כירורגי, לכן בשנים האחרונות הומצאו שתלים דנטלים קצרים שיכולים לעזור עם שלל הבעיות שנובעות מהחלפת שן בשתל ובאמצעות טכנולוגיה מתקדמת, גם למנוע הידרדרות של האזור.

למי זה מתאים? 

ברוב הפעמים בהם מגיע מטופל לבצע עקירה או להרכיב שתל במקום שן שנעקרה, הוא "סוחב" איתו עוד מחלות חניכיים היכולות לפגוע באחוזי ההצלחה של השתל. חלק מהמטופלים יצטרכו לבצע השתלת עצם(גם בלסת התחתונה וגם העליונה) וחלק מהם יצטרכו לבצע הרמת סינוסים בלסת העליונה. אך בחלק מהמקרים הסיבוך הרפואי יכול להיות נקודתי, למשל אם באזור בו התבצעה העקירה העצם נספחה אל אזור השן וגרמה למחסור של עצם באותו אזור בלבד. שני המקרים הללו יכולים להפתר בקלות על ידי שתלים דנטלים קצרים, שמתאימים גם למורכבויות מהסוג הזה.

איך זה עובד?

ברוב המקרים על מנת שיוכל הרופא המטפל להחליף שן בשתל, הוא יצטרך עשרה סנטימטר של עצם. לרוב המטופלים אשר לרוב סובלים ממגוון בעיות חניכים, לא תמיד יהיה מספיק עצם עבור השתלה. לכן בשנים האחרונות נוספו אל השוק גם השתלים הקצרים שאינם זקוקים למרחב של העצם, אלא בעזרת שטח פנים רחב היכול לחפר על חוסר העצם ולתת יציבות לשתל עצמו.

יתרונות ברורים

ברוב המקרים של החלפת שן בשתל עלולים להיווצר מגוון רחב של תקלות והתעמקות שלא לצורך בשאר השיניים, הדבר הזה גורם לא רק להמתנה ארוכה בין טיפול לטיפול ועלות גבוהה בסיכום שלהם, אלא גם להתעסקות מיותרת בשיניים האחרות. כך שאם בשתלים רגילים יצטרך רופא השיניים לחשב את כמות העצם שנשארה באזור הטיפול, אלא שגם ברוב הטיפולים כמו הרמת סינוס של לסת תחתונה ועליונה נידונים לכישלון. לכן טיפול על ידי שתלים דנטלים קצרים יכול למנוע לא רק ניתוחים אחרים ופרוצדורות רפואיות, אלא גם לחסוך כסף והרבה בריאות.
לקריאה נוספת – https://bicon.co.il/%d7%a9%d7%aa%d7%9c%d7%99%d7%9d/