הבלוג

מה מיוחד בעוף בגריל רוטיסרי?

ישנם לא מעט אופנות שונות שחוזרות לחיים שלנו ללא כל הודעה מוקדמת, אפשר לראות זאת החל מסוג הכפכפים שמתחלף בכל כמה שנים ולבסוף גם חוזר אל אותו הסוג שהיה בשנים עברו. אותו הדבר עם ג'ינסים, נעליים ואפילו כובעים. אך אחד הטרנדים שחוזר אלינו בעשור האחרון וכבר כיכב פה בשנות השמונים והתשעים הוא לא אחר מאשר עוף בגריל רוטיסרי, אשר מופיע כיום בלא מעט אזורים שונים בארץ וכמובן גם בעיר תל אביב. את המנה המתקמבקת הזו תוכלו למצוא בלא מעט תצורות במסעדות השונות, כאשר תוכלו למצוא החל ממנות גורמה יקרות יחסית ועד למחירים נמוכים במיוחד לעוף רוטיסרי שלם. אבל מה בעצם מיוחד בעוף גריל רוטיסרי?

ממה הוא עשוי?

עוף בגריל רוטיסרי מורכב מכמה תהליכים אשר עוזרים לו למצות את הטעמים ולגרום לספיגה מקסימלית שלהם, אלו כוללים-

•           2 ראשי שום חתוכים לרוחב

•           2 כפיות פלפל שחור

•           4 ליטרים של מים

•           1/3 כוס סוכר חום

•           1/3 כוס סילאן

•           3/4 כוס מלח

•           3 עופות בגודל בינוני.

האם תוותרו על העוף המטוגן?

כל אלו דורשים השריה של בין יום ליומיים ולאחר מכן יש לשפד אותם. לפני שמניחים את העוף על השיפוד, יש להכין את הגלייז לפני כן וזה יהיה עשוי ממלח פלפל, 1/3 כוס סילאן ו1/3 כוס רכז רימונים. במידה ותרצו תוכלו להוסיף גם נוזלי עישון שונים לטעמכם. עוף רוטיסרי משופד על שיפוד שכזה, ומומלץ לקשור לפני כן את רגלי העוף בעזרת גומיה או חוט. יש לבצע צלייה בחום היקפי על מנת למקסם את טעם התיבול ולאחר חצי שעה, אפשר למרוח את הגלייז על העוף. תהליך זה עלול לקחת בין ארבעים וחמש דקות עד לשעה ולקבל את העוף המושלם.

איפה אפשר למצוא?

את מנת העוף רוטיסרי תוכלו למצוא בלא מעט ערים בארץ, אך ישנם קומץ של מקומו שאכן יודעים להכין את המנה הזו כמו שצריך. אחד מהם הוא לא אחר מ"שמעון עוף בגריל" שכבר קיים מעל לחמישים שנים וממוקם ברחוב טשרניחובסקי 6 בתל אביב. העוף אצל שמעון נחשב לבין המנות הנימוחות והמוצלחות בעיר, יחד עם מנת צ'יפס מכובדת ופחמימה בצורת פיתה תוכלו בהחלט לשבוע עד שעות הערב. את המנה תוכלו לקנות או בחצי עוף בעלות של 45 שקלים או ברבע עוף בעלות של 35 שקלים. המקום של שמעון עובד בימי ראשון עד חמישי החל מ8 בבוקר ועד חמש, ובימי שישי מ8 בבוקר ועד אחת. המסעדה השנייה היא לא אחרת מאשר רוטיסרי צ'יקן קלאב התל אביב אשר מביאה מגוון מנות מיוחדות ומגוונות על טהרת עוף רוטיסרי, ואותם תוכלו למצוא בחלה, ראפ או במנות של עוף חצי עוף ורבע עוף עם תוספות כמובן. המחירים מתחיל ב25 שקלים ועד 125 שקלים עם דיל משפחתי מפנק, את המסעדה תוכלו למצוא בשרונה מרקט, רמת החייל ובני דרור.