הבלוג

איך לשים עדשות מגע בקלות ובנוחות?

אם רכשתם עדשות מגע או הבעתם את רצונכם לרכוש עדשות, אז סביר להניח שעברתם הכשרה בסיסית בקליניקה של רופא העיניים שלכם על האופן שבו עליכם לשים אותן. הדרכה אצל רופא העיניים היא אולי השיטה הבטוחה והיעילה ביותר ללמוד כיצד לשים אותן  בקלות ובנוחות ומבלי לגורם לעצמכם נזק. בהדרכה כזו אתם גם תלמדו כיצד לטפל בעדשות ולשמור עליהן ובמידה ותגרמו בטעות נזק לעצמכם בפעמים הראשונות, הרופא או הרופאה יוכלו לסייע לכם במקום. אם עברתם את ההדרכה ושכחתם או שהחלטתם לרכוש עדשות אונליין ולא לאחר התייעצות עם הרופא העיניים יש מספר דברים שחשוב להכיר:

  1. חשוב מאוד לשטוף ידיים היטב לפני הנחת העדשות – הידיים שלנו אם אחד מחלקי הגוף שצובר הכי הרבה חיידקים ולכלכוך ואינכם רוצים שכל "הטוב" הזה יחדור לכם אל תוך העיניים. חשוב גם לייבש את הידיים עם בד או מגבון ללא סיבים, אתם לא רוצים שסיבי בד או נייר קטנים ישארו על קצות האצבעות שלכם וידבקו לעדשה או לחלופין יכנסו לעין שלכם ויגרמו לגירוי ואי נוחות.
  2. מומלץ להתחיל לשים את העדשות תמיד מאותה עין ולרוב האנשים נוח להתחיל בעין של היד החזקה שלהם, כך שאם אתם ימניים כנראה שתתחילו עם עין ימין. העדשות יכולות להגיע בתוך בקבוקון או באריזות קטנות חד פעמיות עם נייר כסף סוגר בדומה לכדורים לבליעה – פיתחו את הנייר והרימו את העדשה בעזרת כרית האצבע שלכם. היזהרו מלגעת בעדשה עם הציפורניים!
  3. השתמשו באצבע המורה שלכם ביד החזקה כך תקבלו את מרבית השליטה בתהליך. כאשר אתם מוציאים את העדשה מהאריזה שימו לב שהיא אינה פגומה ושהיא יושבת "נכון" כלומר שהיא בצורת קערה שפונה מעלה. אם היא נראית כמו קערה שהקצוות שלה שטוחים כנראה שהיא הפוכה.
  4. הקושי העיקרי של מרבית האנשים הוא הפחד מהכנסת חפץ זר אל תוך העין, מדובר בתגובה טבעית שגורמת לגוף לסגור את העפעפיים מה שגורם לעדשה ליפול ולתהליך להיות מתסכל. מומלץ לעשות את הפעולה מול מראה, כאשר אתם משתמשים בשתי הידיים – עם האצבע המורה של היד הפנויה מהעדשה אתם מחזיקים את העפעף כלפי מעלה כך שלא יסגר ועם אצבע האמה של היד עם העדשה אתם מורידים את החלק העפעף התחתון כלפי מטה ומניחים את העדשה בעין. בהתחלה התהליך יכול להרגיש קצת מפחיד וזה טבעי לחלוטין עד שאתם מתרגלים אליו.