הבלוג

לשחק משחקי מזל

אחת הדרכים הכיפיות לבלות בין אם בחברים ובין אם לבד, היא על ידי משחקי מזל שונים המאפשרים לנו לנסות את המזל שלנו ולהרוויח עוד כמה שקלים אל כל מה שצברנו באותו היום. משחקים אלו כיום מתקיימים בישראל כחוק, דרך מפעל הפיס אך קיימים גם לא מעט משחקי מזל שונים הנעשים תוך כדי עבירה על החוק. ההבדלים בין השניים ברורים במיוחד ולמרות שהבסיס למשחקי המזל החוקיים והלא חוקיים דומה, מומלץ להכיר את השוני המתגלע בין השניים וכמובן גם חשוב להכיר את האיזונים והבלמים שיש לעשות אל מול משחקי המזל החוקיים – casual games

משחקי מזל לא חוקים

כאשר מתייחסים אל משחקי מזל לא חוקיים, חשוב להתבונן על כמה אלמנטים המרכיבים את הנוסחה של המשחקים האלו, כאשר מרביתם שייכים לארגוני פשיעה ארציים או מקומיים. לכן בראשית הדבר כסף של הימורים לא חוקיים, כמו "בטים", משחקי קלפים במקומות לא חוקיים ועוד, עוברים בצורה ישירה אל ארגוני פשיעה הפוגעים בסופו של דבר באזרחים. שנית כל כאשר אדם הופך למכור אל משחקי מזל לא חוקיים הוא עלול לא למצוא אוזן קשבת או סדנה להתמכרות, אלא רדיפה מתמשכת אשר עלולה לעלות בחייהם של בני המשפחה ובסופו של דבר בחייו שלו. ושלישית הימורים אלו נעשים ללא כל גוף מפקח או בקרה כל שהיא, על כן מקרים של "עקיצה" ורמאות עלולים להיות שכיחים הרבה יותר במשחקי מזל לא חוקיים.

לשחק משחקי מזל חוקיים

כאשר אנו משחקים משחקי מזל דרך מפעל הפיס, אנחנו לא רק עושים זאת בצורה חוקית אלא יודעים בוודאות כי במקרה של התמכרות נוכל לקבל עזרה ותמיכה מקיר אל קיר. ראשית כל קיים קו חם, קיימות סדנאות רבות בנושא וכמובן שהתמכרויות כאלו "קל" יותר לחשוף מאשר משחקי מזל בבתים עלומים או באתרי אינטרנט פיראטים. שנית הכסף שאותו אנו משקיעים במשחקי המזל, לא הולך לסוחרי סמים, מימון עבריינים או כל דבר שעלול לפגוע בסופו של דבר באזרחים אלא במימון פרויקטים חברתיים לחברה שלנו. כך מפעל הפיס מצליח להחזיר לקהילה בעזרת בנייה של מגוון מבנים ציבורים, החל מאולמות תרבות ועד לאצטדיונים כדורגל.