הבלוג

איך נמנע את המלחמה הבאה?

כשנשכיל להתעלות מעל האגו יפסקו המלחמות והצרות , ונחווה ממד עליון יותר של קיום , נעפיל לעולם השורשים ונזכה לשלום ולשלווה .

אנחנו רואים שהמלחמות , המגיפות  והבעיות לא רק בישראל אלא בעולם כולו לא נעלמות , אפשר לומר רק מתגברות ומשנה לשנה מצבנו לא נעשה טוב יותר , ואם נחזור לארץ ישראל הקטנה שלנו , אז בהחלט אפשר להרגיש איומים שגוברים משנה לשנה , אם זה מכיוון הערבים הסובבים אותנו מכל צד , ואם זה מכיוון אירופה ואפילו ידידתנו הגדולה אמריקה מתחילה להפנות לנו עורף , ומה שהיה בתקופת שלטונו של טראמפ משתנה במהירות רבה והנשיא החדש ביידן משנה מדיניות , מה שישפיע עלינו בעתיד הקרוב ונרגיש עוד יותר מאוימים , אם זה חידוש המשא ומתן עם האיראנים , אם זה בתמיכה בולטת בפלסטינים ועוד .

האמת שאנו נמצאים במצב לא טוב אפילו קשה לפי מיכאל לייטמן ! ניתן לאמר שהאגו ההרסני מתפרץ בכל מקום המחלוקות בקרב המפלגות הגיעו לשיאים של שנאה , התנהגות בני האדם ברחוב אחד כלפי השני לא מותירה הרבה מקום לדמיון , ולכן אנו ממש על פי תהום ! או שאנחנו ממשיכים בדרך הזאת ונופלים , או שאנחנו משנים כיוון , לאן ? רוח האחדות זו המטרה שלנו , על פני השנאה והאגו נאכל רק להתאחד ובכך להינצל ממוות .

למה הדבר דומה ? מההיסטוריה שלנו ניתן לגלות שהמצב שאנחנו צריכים להיות בו הוא אהבה  ואחווה כדי להינצל ממוות !  רבי עקיבא אמר שבמקום שיש חורבן ושבר גלוי תתקיים גם נבואת הגאולה ולכן הוא היה בטוח למרות שראה את חורבן  בית המקדש השני , כי התקומה תגיע ובקרוב יבנה בית המקדש השלישי .

חיבור לבבי בין בני האדם הוא הריפוי והתרופה נגד כל צרה שתקום על העם שלנו , מכוח החיבור ההדדי בינינו מתעורר כוח חיובי גדול יותר , שלם יותר מסך חלקיו דהיינו כוח עליון , שנקרא כוח הטבע , באחדות לבדה תלוי העתיד הטוב שלנו ושל העולם כולו נצטרך לחברה חדשה , שתכליתה היא חיבור נכון ויחס יפה בין בני אדם , חיבור כזה נותן מקום לכוח הטבע להתגלות .